Ο Γιώργος Μηλιώτης, ή Τζορτζ Μίλερ, γεννήθηκε στην Αυστραλία, μεγάλωσε στο Κουίνσλαντ και πάντα είχε ένα ισχυρό ενδιαφέρον για τις ταινίες. Παρά το ενδιαφέρον του αυτό, σπούδασε Ιατρική μαζί με τον δίδυμο αδελφό του στο Νιου Σάουθ Γουέηλς Μέντικαλ Σκουλ και μετά την αποφοίτησή του εργάστηκε στο Νοσοκομείο του Αγίου Βικεντίου στο Σίδνευ. Παρά την ενασχόλησή του με το επάγγελμα του γιατρού, το πάθος του για τις ταινίες τον οδήγησε, με τη βοήθεια του αδελφού του, στη δημιουργία ενός φιλμ, διάρκειας ενός λεπτού, το οποίο πήρε μέρος σε έναν διαγωνισμό,όπου και κέρδισε το πρώτο βραβείο

Το 1971 στη Μελβούρνη συνάντησε για πρώτη φορά τον Μπάιρον Κέννεντυ. Μαζί συνεργάστηκαν στη δημιουργία αρκετών ταινιών μικρού μήκους. Η πιο γνωστή ίσως από αυτές ήταν η ταινία «Βία στο Σινεμά, Μέρος Πρώτο», αν και ποτέ δεν υπήρξε μέρος δεύτερο. Η συγκεκριμένη ταινία κέρδισε πολλά βραβεία σε διάφορους διαγωνισμούς, ενώ ο Τζορτζ Μίλερ συνέχιζε να εξασκεί το επάγγελμα του ιατρού, προκειμένου να στηρίξει την καριέρα του ως σκηνοθέτης.

Στη συνέχεια δημιούργησε πολλές ταινίες, μεταξύ των οποίων συναντούμε και την ταινία «Μαντ Μαξ» (Mad Max) με πρωταγωνιστή τον Μελ Γκίμπσον, το σενάριο της οποίας έγραψε σε συνεργασία με τον Τζέιμς Μακ Κόσλαντ. Η συγκεκριμένη ταινία ήταν ουσιαστικά το ντεμπούτο του νέου σκηνοθέτη και έγινε μεγάλη επιτυχία παγκοσμίως. Ο «Μαντ Μαξ» απέφερε κέρδη ύψους εκατό εκατομμυρίων δολλαρίων σε παγκόσμια κλίμακα και απέσπασε πολλά βραβεία και διακρίσεις. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και το βραβείο του Ινστιτούτου Ταινιών της Αυστραλίας.

Σαν αποτέλεσμα της επιτυχίας του «Μαντ Μαξ», ο Τζορτζ Μίλερ δέχτηκε πολλές προτάσεις για να συμμετάσχει στην σκηνοθεσία και άλλων ταινιών. Αντ’ αυτού όμως προτίμησε να συνεχίσει την περίοδο εκμάθησης και να δουλεύει πάνω στις δικές του ταινίες. Εκτός αυτού, μέσω αυτής της ταινίας, οι Τζορτζ Μίλερ και Μπάιρον Κέννεντυ, ανακάλυψαν ότι εκτός από καλοί σκηνοθέτες ήταν και καλοί αφηγητές και αυτό που πραγματικά είχε σημασία είναι το σενάριο. Μέσα από την επιτυχία του «Μαντ Μαξ», ο Κυθήριος σκηνοθέτης ένιωσε ότι δημιούργησε έναν ήρωα, που άξιζε να ερευνήσει περισσότερο. Γύρισε στην Αυστραλία μαζί με τον Κέννεντυ προκειμένου να συνεχίσει την ιστορία του Μαξ, με την ταινία «Μαντ Μαξ 2», η οποία στην Αμερική έφερε τον τίτλο «Ο Πολεμιστής Των Δρόμων» (Mad Max 2: The Road Warrior).

Όπως και με την πρώτη ταινία, έτσι και η δεύτερη έφτασε στις κινηματογραφικές αίθουσες όλου του κόσμου, όπου την υποδέχτηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό. Αυτή την φορά, οι προσκλήσεις από άλλους σκηνοθέτες και παραγωγούς από όλο τον κόσμο ήταν ακόμα περισσότερες για τον Μίλερ, ανάμεσά τους και μια πρόταση από τον Στήβεν Σπήλμπεργκ για την σκηνοθεσία της ταινίας «Εφιάλτης στα 20.000 πόδια», επεισόδιο από την «Ζώνη του Λυκόφωτος». Γνωρίζοντας ότι η συμμετοχή του σε μια παραγωγή του Χόλλυγουντ, όπως αυτή, θα του προσέφερε πολύτιμη εμπειρία, ο Μίλερ δέχτηκε. Παράλληλα, συνέχισε να δουλεύει μαζί με τον Κέννεντυ πάνω σε μια μίνι τηλεοπτική σειρά της Αυστραλίας, μέσω της δικής τους εταιρίας παραγωγής ταινιών (Kennedy Miller Entertainment). Στο περιθώριο αυτών των παραγωγών, οι δύο σκηνοθέτες δούλευαν και πάνω σε νέες ιδέες για την συνέχεις της ιστορίας του «Μαντ Μαξ».

Δυστυχώς, η επιτυχημένη συνεργασία του Κυθήριου Σκηνοθέτη με τον Μπάιρον Κέννεντυ σταμάτησε όταν ο τελευταίος σκοτώθηκε τον Ιούλιο του 1983, όταν το ελικόπτερο που πιλοτάριζε συνετρίβη. Η πρώτη αντίδραση του Μίλερ ήταν να κάνει ένα βήμα πίσω, σκεπτόμενος ότι χωρίς την συμβολή του φίλου και συνεργάτη του, η ιστορία του Μαξ δεν θα μπορούσε να συνεχιστεί. Στην πραγματικότητα, συνέβη το ακριβώς αντίθετο, καθώς ο Μίλερ δούλεψε σκληρότερα από ποτέ, δημιουργώντας δύο μίνι τηλεοπτικές σειρές των 10 ωρών έκαστη και προχωρώντας γοργά στην παραγωγή της ταινίας «Μαντ Μαξ: Πέρα Από Τον Θόλο Του Κεραυνού» (Mad Max Beyond Thunderdome).

Έτσι, ο Μίλερ προχώρησε στον σχηματισμό μιας ομάδας ταλέντων, μέσα από τα άτομα με τα οποία είχε συνεργαστεί και σε άλλες παραγωγές του και ξεκίνησε τα γυρίσματα. Σε συνέχεια της τρίτης ταινίας του «Μαντ Μαξ», ο Μίλερ συνέχισε την δουλειά του στη βιομηχανία του θεάματος, ως σκηνοθέτης και παραγωγός με ταινίες όπως «Οι Μάγισσες του Ίστγουικ» και « Μπέιμπ».

Αφήνοντας την, πραγματικά αξιόλογη, καριέρα του και περνώντας σε πληροφορίες σχετικά με το όνομα και την οικογένειά του, θα δούμε ότι το επώνυμό του είναι από τα σπανιότερα στο νησί και έχει ήδη εκλείψει. Ο πατέρας του Τζόρτζ Μίλερ είχε παντρευτεί μια κοπέλα από την Σμύρνη, με το όνομα Αγγελική, η οποία είχε σωθεί από την καταστροφή της πόλης, το 1922. Άσχετα αν το επώνυμο είχε αλλάξει σε Μίλερ από Μηλιώτης, ο Κυθήριος Σκηνοθέτης δεν ξέχασε τις ρίζες του και όχι μόνο επισκέφτηκε τα Μητάτα, από όπου και προέρχεται το επώνυμό του, αλλά και έκανε μια χρηματική δωρεά, προκειμένου να γίνει η ανέγερση του μνημείου της Τσιριγώτισσας Μάνας, η οποία έμενε στο νησί κατά τις μεταναστεύσεις του 20ου αιώνα, αποχαιρετώντας τον σύζυγο και τα παιδιά της, που σπάνια τα ξαναέβλεπε. Ήταν η εποχή που πολλοί συμπατριώτες μας πήραν το δρόμο της ξενιτιάς καταλήγοντας ως επί το πλείστον στην Αυστραλία. Παρά την μορφοποίηση του επωνύμου του και την αλλαγή……ηπείρου, ο Γιώργος Μηλιώτης θυμάται πάντα τον τόπο του και, ποιός ξέρει, ίσως τον ξαναδούμε σύντομα στα Κύθηρα.

Σίγουρα, ο Τζόρτζ Μίλερ, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως άνθρωπος που δεν εγκαταλείπει ποτέ την προσπάθειά του να επιτύχει τους στόχους του, αλλά και ως γνήσιος πατριώτης. Ίσως πολλοί Κυθήριοι να μην γνωρίζουν ούτε τον ίδιο, ούτε τα έργα του. Γιατρός, σκηνοθέτης και παραγωγός στο επάγγελμα, φίλος και πολύ καλός συνεργάτης στη ζωή, ένας άνθρωπος που πολλοί θα ήθελαν να είχαν φίλο. Σίγουρα κάποιοι από εμάς θα είναι υπερήφανοι για αυτό το παιδί-θαύμα από τα Κύθηρα και περισσότερο από όλους οι συγγενείς του και οι απογόνοι του. Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν πολλοί ακόμα Κυθήριοι στο εξωτερικό, οι οποίοι έχουν επιτύχει και σε άλλους τομείς. Όταν πέσει στα χέρια μου κάτι σχετικό, να είστε σίγουροι ότι θα είστε οι πρώτοι που θα το μάθετε.


Παρμένο από: Kythiraika newspaper
Συγγραφέας: Άκης Καλλίγερος